1.1 Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „VOP“) spoločnosti LADCE Betón, s.r.o., Janka Kráľa 601, 018 63 Ladce, IČO: 31 333 389, zapísanej v obchodnom registri vedenom Okresným súdom Trenčín, Odd.: Sro, Vložka č.: 35188/R (ďalej len „LADCE Betón, s.r.o., alebo predávajúci“) upravujú práva a povinnosti spoločnosti LADCE Betón, s.r.o., ako predávajúceho a jej zákazníkov ako kupujúcich, vyplývajúce zo zmluvného vzťahu, ktorý vznikol na základe kúpnej zmluvy uzavretej medzi predávajúcim a kupujúcim, alebo ktorý vznikol na základe objednávky kupujúceho prijatej predávajúcim (ktorýkoľvek z uvedených zmluvných vzťahov ďalej len „zmluva“), predmetom ktorej je predaj betónu, poterov, ostatných betónových výrobkov a štrkov (ďalej len „tovar“). Dodanie tovaru podľa objednávky kupujúceho sa považuje za prijatie objednávky predávajúcim, avšak len v časti dodávky.
1.2 Predmetom zmluvy je najmä povinnosť predávajúceho dodať kupujúcemu tovar, odovzdať doklady k tovaru a previesť vlastnícke právo k tovaru na kupujúceho.
1.3 Predmetom zmluvy je najmä povinnosť kupujúceho prevziať tovar a zaplatiť zaň predávajúcemu dohodnutú kúpnu cenu.
2.1 Predávajúci je povinný dodať tovar v množstve, druhu, akosti a v termíne tak, ako určuje zmluva a tieto VOP.
2.2 Ak je na základe požiadavky kupujúceho dodané väčšie množstvo tovaru ako je uvedené v zmluve, vzťahuje sa zmluva a tieto VOP aj na dodanie tohto väčšieho množstva tovaru.
2.3 Množstvo tovaru, ktoré sa má dodať a termín jeho dodania určuje kupujúci požiadavkou na odber tovaru, ktorá musí byť v súlade so zmluvou a týmito VOP, a musí obsahovať minimálne nasledovné náležitosti: trieda tovaru, množstvo tovaru, množstvo tovaru spracované za hodinu, konkrétny termín a miesto dodania, určenie osoby oprávnenej za kupujúceho prevziať tovar, typ čerpadla (v prípade objednávky čerpania). Len v prípade prijatia (odsúhlasenia) požiadavky na odber tovaru predávajúcim, je predávajúci povinný dodať tovar, inak predávajúci nie je povinný dodať tovar.
2.4 Požiadavky na odber tovaru možno zadávať najmenej deň vopred len v pracovné dni v pracovnom čase od 07.00 do 14.00 hod. na jednotlivých prevádzkach predávajúceho, resp. prostredníctvom kontaktných údajov zverejnených na internetovej stránke www.ladcebeton.sk.
Požiadavky na odber tovaru v sobotu alebo v nedeľu musia byť zadané najneskôr vo štvrtok do 15.00 hod..
2
Ostatné objednávky budú plnené podľa aktuálnych kapacitných možností predávajúceho.
Pri objednávaní tovaru musí kupujúci uviesť všetky informácie, ktoré môžu ovplyvniť plynulý priebeh dodávok tovaru; predávajúci nezodpovedá za prípadné škody, ktoré kupujúcemu vzniknú vinou vecne alebo časovo nepresne špecifikovanej objednávky.
Pri objednávaní tovaru musí kupujúci uviesť všetky informácie potrebné na vystavenie daňového dokladu – faktúry(meno, adresu a pod.). Pri dodávkach tovarov a služieb v predpokladanej hodnote prevyšujúcej sumu 1.000,- EUR sú vystavované výlučne faktúry. Zmena údajov kupujúceho po vyexpedovaní z areálu prevádzky nie je možná.
Zrušenie objednávky tovaru, zmeny termínu alebo objemu dodávky musí kupujúci neodkladne a v dostatočnom časovom predstihu oznámiť vedúcemu výroby betonárne odkiaľ bol tovar objednaný. Tovar už vyexpedovaný z areálu prevádzky je kupujúci povinný prevziať a uhradiť. Tovar vrátený zo stavby späť na betonáreň z dôvodu nepripravenosti stavby, resp. z viny vzniknutej na strane kupujúceho, budú v dôsledku zvýšených nákladov na vynútenú recykláciu tovaru účtované s 50% príplatkom a nákladmi na spätný dovoz tovaru na betonáreň predávajúceho.
Požiadavky na špeciálne druhy tovarov, prísad, a pod. je nutné konzultovať s vedúcim betonárne, resp. technológom, ktorí kupujúcemu podajú všetky potrebné informácie.
2.5 Kvalitatívne tovar zodpovedá platným technickým normám a ostatným zákonným požiadavkám. Na požiadanie kupujúceho predávajúci predloží kupujúcemu po zaplatení kúpnej ceny tovaru príslušný certifikát preukázania zhody vydaný príslušnou autorizovanou osobou alebo protokol o kontrolnej skúške tovaru.
2.6 Zmluva sa považuje za splnenú s toleranciou dodaného množstva tovaru v rozmedzí ± 5 % na jednotlivú dodávku.
3.1 Dodanie tovaru sa uskutoční podľa zmluvy:
a) jeho dodaním na prevádzkach (betonárňach) predávajúceho, colne neprerokovaný na vývoz, pri vlastnom odbere kupujúcim,
b) jeho dodaním na miesto určené kupujúcim, pričom náklady na dopravu znáša predávajúci alebo kupujúci podľa toho, ako je dohodnuté v zmluve, resp. v objednávke.
3.2 V prípade dohody zabezpečí predávajúci, ako súčasť dodania tovaru kupujúcemu aj čerpanie tovaru. Náklady s tým spojené hradí kupujúci.
3.3 Predávajúci vykonáva dopravu tovaru sám alebo prostredníctvom svojho zmluvného dopravcu. Predávajúci zabezpečuje dopravu tovaru cestnou dopravou domiešavačmi s rôznym objemom až do 10 m3.
3.4 V prípade, ak odber tovaru z expedičných miest predávajúceho vykonáva kupujúci vlastnou dopravou resp. svojim zmluvným dopravcom, je povinný zabezpečiť v priestoroch predávajúceho dodržiavanie platných právnych predpisov, najmä predpisov týkajúcich sa bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci, ochrany pred požiarmi, dopravných predpisov, a interných predpisov predávajúceho o bezpečnosti a obsluhe zariadení a o pohybovaní sa v priestoroch predávajúceho.
3.5 V prípade odmietnutia kupujúceho resp. jeho zmluvného dopravcu oboznámiť sa s internými predpismi predávajúceho, je predávajúci oprávnený neumožniť vstup takejto osobe do priestorov predávajúceho. V prípade porušenia platných právnych predpisov alebo interných predpisov kupujúcim a/alebo jeho zmluvným dopravcom, je predávajúci oprávnený takúto osobu dať vyviesť /vykázať z priestorov predávajúceho.
3.6 V prípade dopravy tovaru kupujúcim alebo jeho zmluvným dopravcom je kupujúci povinný zabezpečiť pred výjazdom z prevádzky (betonárne) očistenie vozidla a v prípade znečistenia komunikácie je povinný bezodkladne toto znečistenie odstrániť. Ak sa tak nestane, kupujúci je povinný uhradiť predávajúcemu náklady, ktoré predávajúci vynaložil na odstránenie tohto znečistenia.
3.7 Dokladom potvrdzujúcim prevzatie tovaru je dodací list.
3.8 Vlastnícke právo k tovaru prechádza na kupujúceho okamihom dodania tovaru.
3.9 Prevzatie tovaru potvrdzuje oprávnený zástupca kupujúceho uvedený v zmluve, resp. v prípade neprítomnosti oprávneného zástupcu je tovar dodaný jeho odovzdaním ktorémukoľvek pracovníkovi prítomnému na stavbe alebo šoférovi vozidla a to tak, že k svojmu menu pripojí vlastnoručný podpis. Ak bolo prevzatie tovaru z dôvodov nie na strane predávajúceho kupujúcim odmietnuté, považuje sa tovar za dodaný okamihom odmietnutia a kupujúci je povinný zaplatiť kúpnu cenu.
3.10 V prípade, že predávajúci zabezpečuje dopravu tovaru na miesto dodania, je kupujúci povinný zabezpečiť vhodné podmienky na plynulé vyloženie tovaru predávajúcim. V prípade, že kupujúci nezabezpečí vhodné podmienky na plynulé vyloženie tovaru predávajúcim a predĺži tým obvyklý čas (30 minút od príchodu) vykládky tovaru, zaväzuje sa zaplatiť predávajúcemu za každých aj začatých 15 minút nad obvyklý čas náklady s tým spojené (nadvykládku) vo výške určenej v zmluve.
3.11 Dohodnuté dodávky a lehoty nie je predávajúci povinný splniť v prípade vyššej moci a okolností nezávislých od vôle predávajúceho, ktoré znemožnia ich dodržanie alebo učinia ich dodržanie neprimerane komplikovaným a tiež v prípade, ak dôjde k výpadkom energie, dodávok vody, nepriechodnosti dopravných komunikácií, úradného príkazu a zákazu, porúch výrobných a dopravných zariadení, požiaru, havárie, pokiaľ ich predávajúci nemohol predvídať a nedalo sa im predísť. V týchto uvedených prípadoch sa lehota dodania predlžuje o dobu, počas ktorej prekážky trvali (ďalej aj „dohodnuté prekážky plnenia“). Pri existencii dohodnutých prekážok plnenia nemôže kupujúci požadovať od predávajúceho náhradu s omeškaním dodania tovaru spôsobenej škody a zmluvou stanovené súvisiace pokuty, iba ak by došlo zo strany predávajúceho k zámernému, resp. nedbalému konaniu. Ak dohodnuté prekážky plnenia výkon alebo dodávku tovaru znemožnia na dobu viac ako 24 hodín, je predávajúci zbavený povinnosti výkon alebo dodávku splniť a to bez akýchkoľvek nárokov na strane kupujúceho.
4.1 Tovar je kupujúcemu dodávaný vo voľne loženom stave, v prípade betónov, ako čerstvá betónová zmes.
5.1 Kúpne ceny tovaru a ostatných služieb dodávaných a poskytovaných predávajúcim s dodávkou tovaru sú dohodnuté v zmluve; ak nie sú dohodnuté v zmluve, tak platia ceny uvedené v cenníkoch predávajúceho zverejnených na jednotlivých prevádzkach (betonárňach) a na internetovej stránke www.ladcebeton.sk , pričom platí cena v nich uvedená ku dňu dodania tovaru resp. plnenia služieb.
5.2 Ak nie je dohodnuté inak, ceny v zmluve a týchto VOP sú uvedené bez DPH a k týmto cenám bude účtovaná DPH podľa právnych predpisov platných v čase dodania tovaru a súvisiacich služieb.
5.3 Zmluvné strany sa môžu v zmluve dohodnúť na platobnom bonuse z ceny tovaru, za jednotlivý kalendárny mesiac alebo iné obdobie (ďalej len „hodnotené obdobie“), vo výške dohodnutej v zmluve za m3 vyfakturovaného tovaru, avšak len za tú jednotlivú faktúru vystavenú za dodaný tovar, pri ktorej kupujúci splnil všetky nasledovné podmienky:
a) faktúra bola uhradená kupujúcim v plnej výške v hodnotenom období,
b) kupujúci nie je ani nebol v omeškaní so zaplatením faktúry v hodnotenom období.
5.4 V prípade, že kupujúci je alebo bol v omeškaní so zaplatením jednotlivej faktúry čo i len jeden deň v hodnotenom období, nevzniká mu nárok na platobný bonus za danú faktúru. V prípade, že je kupujúci ku ktorémukoľvek dňu v hodnotenom období v omeškaní so zaplatením ktorejkoľvek faktúry, stráca nárok na celý platobný bonus za hodnotené obdobie. Platobný bonus bude vyúčtovaný formou dobropisu po každom jednotlivom hodnotenom období a to najneskôr v kalendárnom mesiaci nasledujúcom po hodnotenom období.
5.5 V prípade dodania tovaru mimo pracovnej doby je predávajúci oprávnený účtovať kupujúcemu príplatok k cene tovaru vo výške dohodnutej v zmluve alebo uvedenej v cenníku.
5.6 Predávajúci je oprávnený účtovať cenu za dopravu tovaru z prevádzky na miesto určené kupujúcim a späť, stojné pri vykládke tovaru na mieste dodania (stavbe) a cenu čerpania tovaru vo výške dohodnutej v zmluve. Uvedené položky nie sú v cene tovaru uvedenej v cenníku zahrnuté.
5.7 V prípade nie plného naloženia (vyťaženia) prepravujúceho vozidla, má predávajúci právo doúčtovať cenu dopravy podľa zmluvy alebo cenníka.
5.8 V prípade dodania tovaru pri vonkajšej teplote pod 5°C a nad 30°C sa k cene tovaru účtuje zimný príplatok, alebo letný príplatok vo výške dohodnutej v zmluve alebo uvedenej v cenníku.
5.9 V prípade zrušenia požiadavky na odber tovaru je predávajúci oprávnený vyúčtovať kupujúcemu náklady vzniknuté do okamihu zrušenia požiadavky, ak tieto vznikli. O ich vzniku je povinný bezodkladne informovať kupujcúeho.
5.10 Čerpanie sa účtuje od príchodu čerpadla na stavbu až po odchod čerpadla zo stavby, pričom za rozloženie čerpadla sa účtuje polhodina výkonu a za zloženie čerpadla sa účtuje tiež polhodina výkonu čerpadla. V prípade, ak po ukončení čerpania nedisponuje stavba možnosťou umytia čerpadla betónových zmesí, účtuje sa príplatok vo výške dohodnutej v zmluve alebo uvedenej v cenníku
6.1 Kupujúci je povinný zaplatiť kúpnu cenu v hotovosti alebo bezhotovostným prevodom jedným z nasledujúcich spôsobov dohodnutých v zmluve:
a) na základe predfaktúry (zálohovej faktúry) vopred pred dodaním tovaru,
b) po dodaní tovaru na základe faktúry so splatnosťou dohodnutou v zmluve, inak 14 dní, ktorá sa počíta odo dňa vystavenia faktúry predávajúcim plus 3 dni na doručenie.
6.2 Ak je kupujúci v omeškaní s platením kúpnej ceny alebo iného peňažného plnenia vzniknutého na základe zmluvy alebo VOP, je predávajúci oprávnený:
a) požadovať od kupujúceho zaplatenie úroku z omeškania vo výške 0,05 % z dlžnej sumy za každý aj začatý deň omeškania,
b) okamžite zastaviť dodávky tovaru a služieb,
c) odstúpiť od zmluvy.
d) postúpiť splatnú pohľadávku na iný subjekt.
6.3 Kupujúci môže vrátiť faktúru do dňa splatnosti k oprave, resp. doplneniu:
a) ak faktúra obsahuje nesprávne údaje,
b) ak na faktúre chýbajú náležitosti podľa platných právnych predpisov.
6.4 Zmluvné strany sa dohodli, že pokiaľ kupujúci písomne neoznámi predávajúcemu v lehote splatnosti faktúry, že nesúhlasí s fakturovanou sumou, bude sa to považovať za uznanie fakturovanej sumy bez výhrad.
6.5 Predávajúci je oprávnený odstúpiť od zmluvy aj v prípade, že kupujúci neodoberie tovar v dohodnutých termínoch a množstvách.
6.6 Zmluvné strany sa dohodli, že výška kreditného limitu bude navrhnutá pred podpisom kúpnej zmluvy alebo objednávky.
6.7 Zmluvné strany sa dohodli, že predávajúci nie je povinný dodávať kupujúcemu tovar v prípade, ak predávajúci má voči kupujúcemu akékoľvek (aj z iných zmluvných vzťahov) neuhradené pohľadávky po lehote splatnosti.
6.8 Predávajúci je oprávnený započítať si akúkoľvek svoju pohľadávku voči kupujúcemu vyplývajúcu zo zmluvy alebo týchto VOP s akoukoľvek (aj z iných zmluvných vzťahov) pohľadávkou kupujúceho voči predávajúcemu.
6.9 Predávajúci je oprávnený postúpiť akúkoľvek svoju pohľadávku voči kupujúcemu vyplývajúcu zo zmluvy alebo týchto VOP inému subjektu (aj z iných zmluvných vzťahov) ak nie je v zmluve, resp. objednávke dohodnuté ináč
6.10 Predávajúci a kupujúci sa dohodli, že v prípade zníženia ceny tovaru alebo služby po vzniku daňovej povinnosti nebude predávajúci opravovať základ dane a daň v zmysle § 25 ods. 6 z. č. 222/2004 Z.z. o DPH.
6.11 Ak prepravu tovaru zo SR do iného členského štátu vykoná kupujúci alebo zabezpečí kupujúci inou osobou, je kupujúci povinný doručiť predávajúcemu potvrdenie o prevzatí tovaru v inom členskom štáte najneskôr do 3 mesiacov odo dňa prevzatia tovaru od predávajúceho. V prípade nesplnenia tejto povinnosti zo strany kupujúceho je predávajúci oprávnený vyfakturovať kupujúcemu príslušnú sadzbu DPH podľa platných právnych predpisov.
7.1 Predávajúci zodpovedá za vady tovaru v zmysle platných právnych predpisov to za predpokladu odborného spracovania tovaru na stavbe v zmysle aktuálne platných STN súvisiacich s manipuláciou s čerstvým betónom na stavbe.
7.2 Vady zrejmé pri prevzatí tovaru (konzistencia, nesprávne kamenivo, nesprávna trieda betónu uvedená na dodacom liste a pod.) musí kupujúci reklamovať ihneď‘ po zistení. Reklamácia nezhodného tovaru sa uplatňuje okamžite u vedúceho betonárne, príp. riaditeľa prevádzky telefonicky, následne musí byť každá reklamácia podaná písomne. O každej predmetnej reklamácií musí byť následne informovaný písomnou formou technológ spoločnosti.
Tovar, ktorý nezodpovedá objednávke, nesmie byť zabudovaný do konštrukcie a musí byť vrátený na betonáreň. Pokiaľ kupujúci zabuduje do konštrukcie výrobok napriek jeho zjavným vadám, preberá plnú zodpovednosť za škody, ktoré zabudovaním nezhodného tovaru vzniknú.
7.3 Reklamácia vady tovaru musí byť doložená dokumentáciou preukazujúcou vady tovaru, musí ďalej obsahovať číslo dodacieho listu, miesto uloženia na stavbe, popis nezhody, údaje o tom, kedy a komu bola reklamácia nahlásená. Reklamácia musí byť podaná písomne, predávajúci sa k predmetnej reklamácií vyjadrí taktiež písomnou formou.
7.4 Pri dodávkach tovaru nie je možné reklamovať odchýlky od deklarovanej hmotnosti do +/– 5% na jednu dodávku (domiešavač).
7.5 Kupujúci je povinný umožniť predávajúcemu odber vzoriek reklamovaného tovaru. Pri odbere vzoriek tovaru kupujúcim na stavbe, je kupujúci povinný oznámiť túto skutočnosť predávajúcemu. Pri odbere týchto vzoriek musí byť prítomný technológ spoločnosti, o priebehu odberu bude vyhotovený záznam so stanoviskom predávajúceho k priebehu odberu resp. skúšok.
Vzorky musia byť preukázateľne odobrané a ošetrované podľa platných STN. Nezhody, ktoré sa zistia na základe kontrolných skúšok pevnosti a ďalších skúšok, musia byť reklamované písomne najneskôr do 12 mesiacov od splnenia dodávky. Po tejto dobe práva kupujúceho zo zodpovednosti za vady zanikajú
7.6 Predávajúci nezodpovedá za zhoršenie kvality tovaru najmä v nasledovných prípadoch:
a) pri vykládke tovaru dlhšej ako 30 minút od príchodu domiešavača na stavbu, pokiaľ k predĺženiu vykládky nedošlo z viny predávajúceho,
b) pri vykládke tovaru dlhšej ako je doba spracovateľnosti tovaru uvedená na dodacom liste, ktorá sa počíta od nakládky tovaru, pričom kupujúci musí mať minimálne 15 minút na vykládku tovaru, pokiaľ k predĺženiu vykládky nedošlo z viny predávajúceho,
c) pri zásahu kupujúceho do zloženia tovaru, najmä pridaním vody, chémie, atď.
d) pri zmiešaní tovaru s tovarmi od iných dodávateľov,
e) v prípade nesprávneho spracovania a ošetrenia tovaru kupujúcim v rozpore s platnými STN,
f) v prípade nesprávnej voľby triedy betónu alebo jeho zloženia,
g) pri preprave tovaru kupujúcim alebo ním zvoleným dopravcom.
7.7 Meniť alebo prepisovať údaje zaznačené na dodacom liste je možné iba na základe písomných záznamov na dodacom liste podpísanými zástupcami oboch zmluvných strán.
8.1 Ak nie je v zmluve stanovené inak, zmluva a VOP sa spravujú a riadia právnym poriadkom a hmotným právom SR, predovšetkým príslušnými ustanoveniami Obchodného zákonníka.
8.2 Tieto VOP sú nedeliteľnou súčasťou každej zmluvy uzatvorenej medzi LADCE Betón, s.r.o. ako predávajúcim na jednej strane a kupujúcim (fyzickou alebo právnickou osobou) na druhej strane, pričom v prípade rozporu má prednosť zmluva.
8.3 Zmluvné strany sa dohodli, že všetky písomnosti (vrátane faktúr) doručované medzi zmluvnými stranami v súvislosti so zmluvou alebo VOP sa budú doručovať na aktuálne adresy ich sídiel (resp. miest podnikania) uverejnené v obchodnom (živnostenskom) registri na internete alebo na adresy uvedené v zmluve, pokiaľ si neoznámia zmenu adries.
8.4 Všetky písomnosti doručované medzi zmluvnými stranami v súvislosti so zmluvou alebo VOP sa budú považovať za doručené najneskôr uplynutím tretieho dňa odo dňa ich odoslania doporučene na dohodnutú adresu, a to bez ohľadu na to, či sa adresát o písomnosti dozvedel alebo či sa písomnosť dostala do dispozície adresáta. V prípade, že dôjde k prevzatiu písomnosti adresátom pred uplynutím tretieho dňa, považuje sa za deň doručenia tento skorší deň prevzatia písomnosti adresátom. Faktúry nie je potrebné zasielať doporučene.
8.5 Kupujúci ako fyzická osoba resp. fyzické osoby konajúce v mene kupujúceho svojím podpisom na zmluve udeľujú svoj výslovný písomný súhlas predávajúcemu na spracovanie svojich osobných údajov uvedených v zmluve alebo inak poskytnutých predávajúcemu na dobu neurčitú až do jeho písomného odvolania, avšak minimálne na dobu platnosti zmluvy až do vysporiadania všetkých práv a povinností zo zmluvy, a to na účel ich spracovania predávajúcim vo vlastnom informačnom systéme.
8.6 Kupujúci podpisom na zmluve udeľuje predávajúcemu právo na zverejnenie obchodného mena kupujúceho a skutočnosti, že kupujúci je v zmluvnom vzťahu s predávajúcim, vrátane názvu projektu (bez zverejnenia konkrétnych podmienok zmluvného vzťahu), na účely vykonávania marketingových činností predávajúceho. Kupujúci súhlasí s poskytnutím údajov tvoriacich bankové tajomstvo exekútorovi.
8.7 Za účelom zabezpečenia splnenia všetkých povinností kupujúceho vyplývajúcich zo zmluvy a týchto VOP sa zmluvné strany dohodli, že kupujúci zabezpečí na zmluve ručenie tretej osoby. Osoba podpísaná na zmluve ako ručiteľ vyhlasuje, že plne súhlasí so zmluvou a týmito VOP a že uspokojí všetky pohľadávky predávajúceho voči kupujúcemu vyplývajúce zo zmluvy a týchto VOP, ak ich neuspokojí kupujúci. Tento záväzok ručiteľa bude spoločný a nerozdielny s kupujúcim podľa § 303 Obchodného zákonníka.
8.8 Kupujúci podpisom na zmluve vyhlasuje, že je oboznámený so všetkými protikorupčnými, protimonopolnými právnymi predpismi a predpismi upravujúcimi pranie špinavých peňazí (spoločne ako “protikorupčné právne predpisy”) a že ich bude dodržiavať.
8.9 Kupujúci podpisom na zmluve vyhlasuje, že neboli a nebudú, priamo či nepriamo, ponúknuté, sľúbené alebo poskytnuté žiadne platby alebo iné výhody či láskavosti verejnej osobe alebo inej fyzickej alebo právnickej osobe s účelom ovplyvniť jej úradné konanie, nabádať verejnú osobu, aby využila svoj vplyv vo styku s inštitúciami alebo pôsobiskami verejnej správy alebo zaistila nenáležitú výhodu pre podnikanie predávajúceho.
8.10 Predávajúci podpisom na zmluve potvrdzuje, že s kupujúcim uzavrel zmluvu výslovne s tým, že nebudú porušené žiadne protikorupčné právne predpisy alebo predpisy trestného práva. Akékoľvek porušenie týchto povinností kupujúcim sa bude považovať za podstatné porušenie zmluvy, ktoré predávajúceho oprávňuje kedykoľvek odstúpiť od zmluvy s okamžitým účinkom.
8.11 Kupujúci a ručiteľ podpisom na zmluve dávajú predávajúcemu neodvolateľný súhlas na zverejnenie svojho obchodného mena, sídla, IČO a dlžnej sumy v prípade omeškania kupujúceho s úhradou kúpnej ceny akejkoľvek tretej osobe a v akejkoľvek forme.
8.12 Predávajúci, kupujúci a ručiteľ súhlasia, že okrem tých sporov, pri ktorých to zákon č. 244/2002 Z. z. Zákon o rozhodcovskom konaní (ďalej len ZoRK) výslovne vylučuje, budú riešiť vzájomné spory, ktoré medzi nimi vznikli alebo vzniknú v súvislosti so zmluvou alebo týmito VOP v rozhodcovskom konaní podľa ustanovení ZoRK a hmotného práva Slovenskej republiky pred rozhodcom JUDr. Milanom Vojtekom, nar. 11.12.1972, so sídlom Jilemnického 30, 036 01 Martin, Slovenská republika, alebo pred iným rozhodcom, či rozhodcovským súdom postupom upraveným v § 8 ods. 1 ZoRK (dojednaný spôsob určenia rozhodcu), na území členského štátu Európskej únie určeným JUDr. Milanom Vojtekom, nar. 11.12.1972, so sídlom Jilemnického 30, 036 01 Martin. Konanie bude písomné podľa slovenského právneho poriadku, podľa Rokovacieho poriadku Rozhodcovského súdu ARBITRÁŽ (v prípade rozhodovania rozhodcovským súdom), alebo Rokovacích pravidiel (v prípade rozhodovania rozhodcom) uverejnených na internetovej stránke www.arbitraz.sk a v obchodno-právnych sporoch podľa zásad spravodlivosti (§ 31 ods. 4 ZoRK). V prípadoch upravených ustanovením § 22a ZoRK sa podanie návrhu nedoručuje protistrane.
8.13 Tieto VOP a zmluva sa riadia slovenským právom. V prípade, že zmluva obsahuje medzinárodný prvok, je miestne príslušným súd určený podľa sídla predávajúceho. V prípade viacerých jazykových verzií týchto VOP alebo zmluvy, má vždy prednosť znenie VOP a zmluvy v slovenskom jazyku.
8.14 Tieto VOP nadobúdajú platnosť a účinnosť dňom: 01.01.2020.